Monday, April 19, 2010

Кръгла земя и раковини

Тъй като вече две години учим за създанията и даровете на Земята, по случай идващия Ден на Земята на 22 април, направих експеримент с едни по-абстрактни понятия, като земя, континенти, океани и морета.

След като тренирахме глаголите за бягане около масата, пълзене от тук до там, пълзене през тунел и летене и подскачане на един крак, Катето ни показа една





РАКОВИНА



Раковината е къща на рак, който пълзи по дъното на морето, no може да се види и на брега на морето. Също така, раковината имаше ОСТРИ шипове и се научихме да казваме ВНИМАВАЙ, а също и думичката ПИПНИ. Всяко дете или пипна, или държа раковината в ръката си и я разглеждаше с нескриван интерес.

След това повторихме думата ЗЕМЯ няколко пъти и разгледахме ето този ГЛОБУС:






Децата правилно отговориха, че НИЕ ЖИВЕЕМ НА ЗЕМЯТА и че ЗЕМЯТА Е КРЪГЛА, а на цвят е ЗЕЛЕНА и СИНЯ. Сините части са ВОДА, а зелените - планини, гори и полета. До пустини не стигнахме -). Завъртяхме глобуса и намерихме къде е Тексас, тоест КЪДЕ ЖИВЕЕМ НИЕ и къде живее БАБА (в България). Продължихме с думите КОНТИНЕНТИ и ОКЕАНИ и, за да стане по-ясно на всички, направихме ето този пъзел:





След това тренирахме следното изречението, като посочвахме с пръстче:
ТОВА Е АФРИКА (ЕВРОПА, ЮЖНА АМЕРИКА, СЕВЕРНА АМЕРИКА, АЗИЯ И Т.Н.)

Катето и Алекс знаеха много за континентите, но този път изговаряха на български техните наименования. Алекс посочи къде е ЕГИПЕТ, защото тя много обича ЕГИПЕТ. ЕГИПЕТ, разбира се, се намира в АФРИКА. Катето затвори очи и избра за свой ЛЮБИМ КОНТИНЕНТ АЗИЯ. След това посочвахме по картата какви животни живеят на отделните континенти. Отметнахме и океаните, но най-общо. После мама Женя попита кой ОКЕАН Е НАЙ-ГОЛЯМ. Ако не знаете отговора - ТИХИЯТ ОКЕАН. След това сравнявахме. Например, СЕВЕРНА АМЕРИКА Е ПО-МАЛКА ОТ АЗИЯ. ТИХИЯТ ОКЕАН Е ПО-ГОЛЯМ ОТ АТЛАНТИЧЕСКИЯ ОКЕАН.

Накрая децата се разходиха инцидентно по света:







И накрая рисувахме елементите на Земята - вода, въздух, огън и земя:























































ДОМАШНА РАБОТА:






Оцветете (за тези, които не са оцветили) картинката на страница 4-5 в Тетрадка 1 и направете просто описание по картинка. Например:
Това е дърво, стол, маса, бутилка с мляко, чаша със сламка, чанта, плодове, таралеж, катеричка, момиче, момче и т.н.
Картичката държи жълъд.
Таралежът държи цвете.
Момичето държи ябълка.
Охлювът е на стола.
Катеричката е на клона.
Зайчето се крие зад цветята и т.н.

1 comment:

  1. Хей, Зойке, ама че забавления си имаш, много весело и жизнерадостно си живееш ти! А и Даниела колко е пораснала, много е симпатична. Това училище изглежда много добро, научават ли наистина български? Да не се окаже, че по-добре оттук ги обучават? Хм, няма да се учудя, поне подходът с игрите и забавленията и по-смислен и стойностен. Хайде, поздрави, връщам се на работата.
    Ирина

    ReplyDelete